«Укравтодор» зариє у покращення доріг 18 млрд грн. Список
У цьому році "Укравтодор" має намір відремонтувати основні дороги країни, капітальність їхнього ремонту буде залежати від надходження коштів. На повну реконструкцію автомагістралей виділять 18 млрд грн, а потрібно не менше 50 млрд.
"Укравтодор" пообіцяв відремонтувати найбільші магістралі країни, передає ZN.ua. При цьому багато ділянок будуть лагодити з урахуванням сучасних реалій, щоб витримували велике навантаження, температурні перепади. Тобто зроблять дороги так, щоб до їхнього ремонту не повертатися років десять. Про це заявив начальник прес-служби "Укравтодору" Ольга Лук'ян.
Основні дороги, які мають бути відремонтовані в цьому році, - Дніпропетровськ - Донецьк - Луганськ, Херсон - Джанкой - Сімферополь, Вінниця - Умань - Знам'янка, Дніпропетровськ - Миколаїв, Знам'янка - Дніпропетровськ, Бориспіль - Полтава, Київ - Біла Церква і закінчать трасу Київ - Житомир. Щоправда, в "Укравтодорі" уточнили, що "глибина" і "капітальність" ремонту залежить від надходження коштів.
"За нашими підрахунками, в країні 4601 тис. кв. м "заражених" ямами доріг. А це на 184% більше, ніж було у 2012-му", - нарікає Ольга Лук'ян.
Вже в липні збираються привести до ладу ділянку Одеської траси від Києва до Білої Церкви (86 км). Як розповіли в Мінінфраструктури, буде це капремонт або просто залатають дірки, поки вони самі не знають - все залежить від розміру виділених коштів.
"На цій ділянці не було сенсу робити шумові смуги (в народі "сонники". - ред.), адже вся дорога суцільний "сонник", - обурюються водії, маневруючи між вм'ятинами у полотні. - Ще рік тому дорога була тут хороша, і тоді їхали всі 160 км/год. Домчались хвилин за 40, а зараз палетемося 1 годину 20 хв.".
У Мінінфраструктури розповіли, що очікують надходження на всі дорожні ремонти 18 млрд гривень. "Але щоб відремонтувати всі дороги, треба не менше 50 млрд, - кажуть нам неофіційно в міністерстві. - Гроші можна взяти, збільшивши акциз на продаж дизпалива і ввівши плату за проїзд для фур".
Водії маршруток, опитані на столичному вокзалі, кажуть, що зараз можна їздити лише на тих дорогах, які лагодили до Євро-2012. "На Львів добиратися - одне задоволення, - міркує Володимир. - Але метр вліво, метр вправо - катакомби. Навесні час у дорозі збільшився на цілі години. Ось до Кривого Рогу я тепер їжджу сім з половиною годин, а ще взимку діставався усього за шість". Його колега Микола скаржиться, що через ями авто буквально розсипається. "Більше 80 км на годину неможливо їхати. Як тільки потепліло, в дорозі проводжу на три години більше, щоб дістатися до Умані з Києва. Нам треба знову Євро проводити, щоб стало краще". Але лідером антирейтингу маршрутників стала траса Луцьк - Львів: відстань у 150 км маршрутка долає більш ніж за 4 години.