Втридорога. Курченко переплатив за UMH як мінімум 80%
Видання «Forbes. Украина» оцінило вартість UMH group («Український медіа холдінг») шляхом порівняння з медіахолдингами, акції яких торгуються на фондових біржах і з'ясував, що українська компанія в такому випадку обійшлася бізнесмену Сергію Курченку, як мінімум на 80 % дорожче, ніж іноземні медіахолдинги.
Президент UMH Борис Ложкін після оголошення про продаж 98% акцій медіахолдингу UMH group групі СЄПЕК (ВЕТЭК) Сергія Курченкя в інтерв'ю «Forbes. Україна» дав зрозуміти, що вартість операції була близька до $ 450-500 млн. Видання вирішило порівняти цю вартість з публічними аналогами з Європи та США.
Аналогами послужили польська Agora, західноєвропейські компанії, чиї доходи можна порівняти з показником UMH, а також найбільші світові медіахолдинги. Для оцінки був використаний мультиплікатор EV/EBITDA '13 (відношення вартості компанії до прогнозної прибутку EBITDA в 2013 році). Порівняльні таблиці можна переглянути тут.
Фінансову звітність за минулий рік UMH поки що не розкриває. У неофіційній бесіді один з топ-менеджерів компанії розповів, що EBITDA за минулий рік - близько $ 30 млн, виручка - близько $ 160 млн. У 2013 році показники, найімовірніше, не збільшаться через стагнацію рекламного ринку, на який припадає більше половини виторгу UMH. У першому кварталі український ринок друкованої преси просів на 30-35%, і за підсумками року його падіння, згідно з прогнозом медіагрупи Aegis MediaGMG, складе 20-25%.
«З метою аналізу Forbes виходив з припущення, що UMH в 2013 році вдасться зберегти прибуток EBITDA на рівні минулого року - $ 30 млн. Якщо припустити, що вартість покупки UMH (з урахуванням боргу) склала $ 400 млн, за підсумками угоди мультиплікатор EV/EBITDA '2013 для української компанії перевищив 13,3. Навіть найбільші світові медіахолдинги інвестори оцінюють скромніше - з мультиплікатором від 5,7 до 9,9», - пише видання.
«Яка оціночна вартість UMH? $ 100 млн - оцінка в порівнянні з холдингом Agora (Польща). Показники польської компанії були головним орієнтиром для оцінки інвесторами у спробах провести IPO United Media Holding на Варшавській біржі в грудні минулого року. $ 224 млн - оцінка в порівнянні з показниками семи «медіагігантів» - холдингів США і Великобританії з виручкою більше $ 1 млрд в 2012 році. У спрощеному трактуванні мультиплікатор EV/EBITDA можна вважати величиною, зворотною нормі прибутковості на інвестиції покупця. У даному випадку норма прибутковості складе 7,5%».
У письмових відповідях на питання «Fobres.Україна» Сергій Курченко повідомив, що планує фінансувати угоду за рахунок власних і позикових коштів у пропорції 50/50. Щоб угода була економічно виправданою, вартість позикових грошей повинна бути менше, ніж повернення на інвестиції, тобто 7,5%. На 19 червня середня ставка по довгострокових кредитах для українських позичальників - 17,8% у національній валюті, і 9,9% - в іноземній, повідомляє НБУ.
У ніч з 20 на 21 червня стало відомо, що UMH Group (президент Борис Ложкін) і група СЄПЕК (ВЕТЭК) Сергія Курченка підписали угоду купівлі-продажу 98% акцій медіахолдингу UMH.
Переклад: Телекритика.