Петиція з вимогою знизити мита на вживані авто набрала необхідну кількість голосів. Чекаємо від Порошенка відповідного законопроекту

Петиція на сайті Президента з вимогою дозволити українцям купувати вживані авто в Європі набрала необхідну кількість голосів. Необхідно було 25 тисяч підписів, а на даний момент є вже понад 27 тисяч. При цьому залишається 83 дні для збору підписів.

Це друга петиція, котра набрала необхідні підписи. Перша про легалізацію зброї, але ця ініціатива має агато противників. Здешевлення ж автомобілів заперечень не викликає ні в кого. Високі мита пролобіював так званий український автопромом, який у більшості випадків, прикручував колеса до іноземних машин і продавав їх на вітчизняному ринку у тридорога. Сьогодні через кризу цей бізнес зупинився, а високі мита залишаються.

Читайте нашу статтю Сергія Лукянчука:


Автоєвроінтеграція. Українцям треба дати право купувати вживані авто в Європі

Оцінимо переваги, які забезпечить розблокування завозу вживаних автівок до країни

По-перше, зросте надходження від автомобільного акцизу. Так, ставку треба зменшити в рази – але й обсяг машин, з яких цей акциз буде зібрано, зросте в рази. Плюс – ввізне мито, послуги за реєстрацію тощо.

По-друге, підвищаться продажі пального – і, відповідно, акцизу від нього (нагадаю, акцизні кошти мають спрямовуватися на будівництво та ремонт доріг). У липні вони скоротилися на 21% - нічого дивного, враховуючи економічну ситуацію. Однак якщо зросте кількість нових автовласників, зросте і споживання пального - адже машину купують, щоб на ній їздити.

По-третє, оновиться стан автопарку. Наші автолобісти дуже люблять плакатися про те, як погано стане, коли з Європи до України поїде старий автомотлох. Але при цьому вони чомусь не беруть до уваги РАДЯНСЬКИЙ автомотлох – машини, яким по тридцять з гаком років, з проіржавілим наскрізь кузовом і убитою ходовою, з нульовими показниками активної та пасивної безпеки. Але вони їздять – бо у власників просто нема грошей, аби купити щось краще. Порівняно з цим металобрухтом європейські 10-річні машини – це люкс-клас.

По-четверте, зросте зайнятість у суміжних галузях – ремонт автомобілів, техобслуговування, продажі запчастин. Це дозволить компенсувати втрату зайнятості, пов’язану з закриттям автозаводів.

По-п’яте, покращиться соціальна мобільність населення. Цей фактор не дуже помітний, але надзвичайно важливий у часи економічної нестабільності. Автомобіль – це не лише транспорт, а й засіб виробництва. Привезти товар, знайти роботу за межею досяжності громадського транспорту чи просто вдатися до таксування, - все це можливо, якщо є автомобіль.

І нарешті – найважливіший чинник. Українська влада рішуче запроваджує непопулярні економічні заходи. Але схоже, що у наших високопосадовців з’явилося внутрішнє переконання, що ВСІ їхні дії мають бути непопулярними. Насправді ж терпець громадян не безкінечний. І та купа проблем, яка на них впала – від життя в умовах війни до банального вимкнення гарячої води задля економії – рано чи пізно трансформується у прояви масового невдоволення владою, а можливо, й масові акції непокори.

У цій похмурій ситуації вкрай важливо дати громадянам якийсь реальний і швидкий позитив. Те саме «покращення життя вже сьогодні», яке їм обіцяли роками. Якби держава забезпечила людям можливість купити за три-п’ять тисяч євро якісний автомобіль (при цьому її економічні інтереси аж ніяк не постраждають) – це був би реальний доказ того, що влада здатна не тільки затикати народом дірки в економіці та піддавати його шоковій терапії, але й думає про його добробут.

законопроект україна реформи транспорт Європа

Знак гривні
Знак гривні