Революція в освіті. Українські університети запускають пілотний проект зі змішаного навчання
В українській освіті починається справжня революція. Українські університети починають проект з навчання студентів за допомогою онлайн-курсів Гарварда і Стенфорда на платформі Prometheus.
Освітня платформа Prometheus запускає пілотний проект змішаного навчання у декількох провідних вишах країни. Зокрема, у Київському політехнічному інституті, Українському католицькому університеті, Національному університеті "Львівська політехніка" та Львівському університеті ім. Івана Франка.
За словами Івана Примаченка, співззасновника платформи Prometheus, пілотний проект передбачає, що замість звичних лекцій студенти будуть дивитися відеолекції та виконувати завдання масових безкоштовних онлайн-курсів, які надасть Prometheus. В університетах викладачі зможуть приділити більше часу індивідуальній роботі зі студентами.
Результати навчання за підсумками онлайн-курсів будуть включені в диплом студентів, так само, як і звичайні "офлайн" курси за традиційною методикою.
Серед масових онлайн-курсів, які будуть використовуватися в рамках пілотного проекту, легендарний Гарвардський курс основ програмування «CS50», курс Стенфордського університету «Як створити стартап», а також курси найкращих викладачів провідних українських вишів: «Алгоритми та структури даних», «Філософія для непрофільних факультетів», «Підприємництво» та «Основи Web UI розробки» (LITS).
Формат змішаного навчання передбачає запровадження онлайн-курсів провідних викладачів країни та світу в традиційний навчальний процес. Цю інноваційну форму навчання, що дозволяє поєднати найкраще від онлайн та офлайн освіти, вважають однією з найбільш важливих освітніх технологій сучасності.
Ця форма навчання вже активно освоюється багатьма провідними університетами світу, включно з Гарвардським, Стенфордським і багатьма іншими. Зокрема, піонером у цьому напрямку є Массачуссетський технологічний інститут. Перші експерименти зі змішаної освіти показали, що успішність студентів зросла в середньому на 35%.
Під час іншого експерименту в тому ж університеті 56% студентів у рамках змішаного навчання змогли отримати оцінку «відмінно» (результат 90+ балів з 100) порівняно з 10% студентів з того ж предмета, з тим же викладачем і програмою за три роки до того в режимі традиційного навчання.
В Україні є всі підстави очікувати значно кращого результату від запровадження змішаного навчання, адже між нашими найкращими та середньостатистичними ВНЗ — справжня прірва в якості викладання.
Після завершення пілотного проекту в 2017 році, Prometheus планує ініціювати реформу української вищої освіти на базі змішаного навчання. Запровадження масових безкоштовних онлайн-курсів від провідних викладачів країни та світу в навчальний процес університетів дозволить зробити найкращу освіту доступною кожному студенту без жодних додаткових витрат з державного бюджету.
"Ми очікуємо, що вже до кінця наступного року до реформи приєднаються понад 20 українських університетів, - підсумовує Примаченко. - З допомогою змішаного навчання ми зможемо протягом 3-5 років радикально реформувати українську систему вищої освіти".