Видавець україномовних книг: за два роки зростання продажів у 10 разів
Співвласник видавництва "Наш Формат" Антон Мартинов розповів, як заробити мільйон на видавництві книг української мовою. На його думку, українці не просто стали менше фінансувати агресора, вони дали поштовх для розвитку української книги.
Про це він розповів в інтерв'ю Бізнес-Цензору.
"У нас значно зросли оберти після початку війни. Раніше ми видавали 5 книг на рік, а зараз - 55. Коли ми починали, то річні оберти по книгам не були більше мільйона. Зараз зростання в 10, а може, навіть, і в 20 разів", - розповідає видавець.
"На прибуток операційно ми вийшли ще 2015 року. Кредитуємося у фізичних осіб, бо кредитування в банках нам недоступне. Є фізичні особи, які підтримують нас морально і матеріально. Вони дають нам кредити за адекватними ставками, які ми не можемо взяти в українських фінансових установах. Ми не працюємо з грантами, а працюємо на вільний ринок.
На 2016 рік у нас були дуже амбітні плани. Хотіли видати 100 нових книжок, але уже зараз я бачу, що ми не вийдемо на цю цифру. Ми не видамо 100 книжок через дефіцит кадрів.
"З кожним роком українською перекладається усе більше якісних світових бестселерів. Починаючи з 2015 року і дотепер у нас вже є по чотири-п’ять претендентів на право видати одну книгу. Це ще раз свідчить про активний розвиток ринку.
І от багато закордонних правовласників в Лондоні цього року мене запитували уже не про мову, а про стрімкий розвиток українського видавничого ринку. "Антоне, що трапилося? Чому у нас так багато запитів з України, чому ви раніше не працювали з нами?". Я пояснюю, що після революції країна змінилася. Суспільство – у пошуку нових знань та досвіду", - розповідає Мартинов.
Видавництво книг в Україні може бути не тільки хобі для вузького кола осіб, а й бізнесом. На цьому наполягає співвласник видавництва "Наш Формат" Антон Мартинов.
В книжковій справі він - зі студентських років. Починав з продажу в Україні аудіокниг, які були створенні в Росії. Криза 2008 року змусила його переїхати на балкон батьківської квартири, розпродати залишки аудіокниг і переорієнтуватися на продаж сувенірної продукції та книг.
Серйозний етап його підприємницької діяльності розпочався зі знайомства з інвестором мистецької агенції "Наш формат" Владом Кириченком, який також спочатку займався створенням і реалізацією аудіониг.
Попрацювавши півроку найманим директором Мартинов увійшов до капіталу "Нашого формату" на правах рівноправного партнера. З того часу розпочалася нова ера "Нашого формату". Видавництво переорієнтувалося на випуск світових бестселерів українською мовою. Головний акцент було зроблено на жанрі нон-фікшн, в тому числі і ділової літератури.
Обрана стратегія виправдала себе – обороти видавництва за два неповних роки зросли з 1 млн грн. до 10 млн грн. Мартинов на цьому зупинятися не збирається. У планах його компанії випуск нових світових бестселерів українською та видавництво більше сотні нових книг до 2018 року.