Україна розробляє програмне забезпечення для обміну між базами даних, щоб менше бігати за папірцями

Головна перешкода на шляху до швидких і повноцінних електронних послуг - бюрократія системи і зайва регуляція. Часто для отримання одного документа українцям доводиться зібрати близько п'яти різних довідок, більшість з яких видають різні органи влади. Для вирішення цієї проблеми Кабмін прийняв постанову № 606.

Згідно з постановою, протягом двох місяців повинні розробити стандартизовані API для 15 базових державних реєстрів:

Єдиний державний демографічний реєстр;
Державний земельний кадастр;
Єдиний реєстр підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство;
Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;
Державний реєстр прав на нерухоме майно;
Державний реєстр актів цивільного стану;
Реєстр платників податку на додану вартість;
Єдиний державний реєстр МВС щодо зареєстрованих транспортних засобів та їх власників;
Державний електронний інформаційний ресурс МВС, в якому обробляється інформація з питань судимостей;
Державний реєстр загальнообов'язкового державного соціального страхування;
Державний електронний інформаційний ресурс Міністерства внутрішніх справ, в якому обробляється інформація з питань втрачених паспортів;
Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування;
Єдиний реєстр довіреностей;
Автоматизована інформаційна система Державної казначейської служби України з обліку доходів і витрат бюджетів всіх рівнів;
Єдиний державний реєстр судових рішень.

Реєстри будуть взаємодіяти між собою і запитувати один у одного потрібні дані в рамках послуг, за якими до них звертатимуться українці. При цьому інформація про громадян буде збиратися тільки в рамках повноважень і лише для надання послуг.

В результаті, українці зможуть, наприклад, зареєструвати свої майнові права без отримання сертифіката про готовність об'єкта до експлуатації: електронна взаємодія між реєстром Держархбудінспекції та реєстром Мін'юсту зніме потребу ходити отримувати цей документ.

е ж стосується допомоги при народженні дитини та багатьох інших державних послуг, кожна з яких повинна пройти інвентаризацію і спрощення згідно з новими правилами.

Крім цього, налагоджена взаємодія забезпечить реалізацію реформ і ключових ІТ-проектів. Наприклад, сервіс електронних закупівель Prozorro і система електронних декларацій тепер зможе взаємодіяти безпосередньо з 5 реєстрами, а система «єдине митне вікно» - відразу з більш ніж 20 держреєстрами і базами даних.

У постанови було багато противників на всіх рівнях і досі є ризик саботажу з боку органів влади.

АІН

бюрократія технології реформи

Знак гривні
Знак гривні