Бориспіль односторонньо підписав договір із Ryanair, але так і не погодився на вимоги компанії
Міжнародний аеропорт Бориспіль підписав зі свого боку договір про умови обслуговування лоукостера Ryanair і відправив його в штаб-квартиру авіакомпанії.
Повідомляє Національний промисловий портал.
5 червня гендиректор аеропорту Бориспіль Павло Рябікін на своїй сторінці в Facebook повідомив, що "ми зі свого боку підписали договір з Ryanair і відправили в головний офіс авіакомпанії".
"Чи всі бажання Ryanair відображені в контракті? Більшість, але не всі. Зокрема на напрямок Київ-Лондон знижка в 80% не надається оскільки цей напрям для аеропорту Бориспіль новим не є", - прокоментував угоду голова аеропорту.
Сьогодні ми зі свого боку підписали договір з Ryanair і відправили в головний офіс авіакомпанії. Це зайняло у нас менше двох тижнів з моменту зниження вартості базового збору за пасажирське обслуговування (зміна до наказу Міністерства інфраструктури), що було основним стримуючим фінансовим чинником. Договір погоджено усіма службами аеропорту, і, що дуже важливо, зовнішніми аудиторами, які візують всі вихідні фінансові документи і договори, – повідомив Рябикин на своїй сторінці в Facebook.
За його словами, переговори між авіакомпанією та аеропортом були спрямовані на пошук компромісу на основі взаємного економічного інтересу.
Як розповів ЕП партнер юридичної компанії "Анте", що спеціалізується на авіаційному праві, Андрій Гук, для Ryanair одним з ключових пунктів угоди було надання знижки на рейс до Лондона, і якщо по ньому немає компромісу, то одне тільки це може зірвати переговори.
"Керівники Борисполя зуміли визначити всі найважливіші для Ryanair моменти і менш важливі. У менш важливих пішли на компроміс, а по ключовим, від яких залежить остаточне рішення Ryanair, дали дуже грамотно підготовлену відмову", - сказав він.
"У підсумку можна очікувати різку реакцію лоу-коста та заяви аеропорту про відповідальність Мінінфраструктури за ситуацію", - вважає юрист.
"В результаті авіаперевізник не отримає навіть частини того, що просив, а ось МАУ дуже сильно виграє від нових умов знижок в Борисполі, введення яких аргументувалось вимогами Ryanair. Це - приклад дуже мудрих дій і перемоги МАУ в конкуренції з Ryanair вже на цьому етапі всуху", - зазначив Гук.
Голова відділу авіаційного транспорту Мінінфраструктури у 2015-2016 роках Андрій Ярмак прогнозує, що саме зараз починається активний переговорний процес щодо умов майбутньої співпраці між Борисполем та ірландським лоу-костом.
За його словами, в спробах отримати вигідні для себе умови, Ryanair буде задіювати свій політичний ресурс з боку Мінінфраструктури, аеропорт в свою чергу буде наполягати на економічно вигідному варіанті співпраці.
"Потрібно розуміти, що Ryanair планує польоти з України не через дешевизну обслуговування в тутешніх аеропортах, а через потенціал українського авіаційного ринку і можливості заробити", - сказав він.
Раніше в інтерв'ю Павло Рябікін заявив, що аеропорт і авіакомпанія ведуть переговори про те, чию версію договору підписувати, при цьому кожна зі сторін наполягала на підписанні своєї версії угоди.
Згідно з оприлюдненими деталями підписаного міністром інфраструктури Володимиром Омеляном і комерційним директором Ryanair Девідом О'Брайаном меморандуму, в ньому передбачалося, що Мінінфраструктури спільно з аеропортом Бориспіль повинні вжити заходів, які дозволять застосовувати ставку збору 7,5 долара, що включає знижений збір за безпеку в 3 долари за відправленого пасажира протягом 4 років після запуску нового маршруту.
При цьому знижену ставку 7,5 долара також передбачалося поширити на пасажиропотік на лінії Київ-Лондон, тобто Ryanair отримувала б знижку лише в разі, якщо б перевозила нових пасажирів на лінії, а не забирала пасажирів у літаючих на лінії перевізників.
Згідно з оновленим розкладом польотів, Ryanair планує почати польоти з Борисполя 6 вересня. Першим буде відкритий рейс Київ-Лондон (Станстед), пізніше лоу-кост почне польоти до Києва з Манчестера, Ейндховена і Стокгольма.