В Україні звузили ширину смуг і обмежили швидкість для машин - заради велосипедів і пішоходів
Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України після довгої роботи з активістами затвердило чотири нові державні будівельні норми (ДБН).
Звуження ширини смуги руху
У містах вулиці загальноміського та районного значення повинні мати смуги руху шириною 3 метри (у попередній редакції 3,75 м)
Такий інженерний прийом:
* знизить середню швидкість авто в містах просто через те, що по вужчих смугах менш комфортно розганятися. Нижчі швидкості – менше ДТП. Це аксіома;
* звільнить по 75 см простору в кожній смузі, які можна буде використати для влаштування велосипедних смуг, поворотних смуг та інших інженерних рішень.
Зниження розрахункової швидкості руху
Розрахункова швидкість для проектування вулиць становить 50 км/год (у попередній редакції – 80 км/год). Такий інженерний прийом призведе до того, що повороти вулиць повинні проектуватися з меншим заокругленням. Водіям буде некомфортно входити в них на швидкості вище 50 км/год, і вони будуть змушені скидати швидкість для проходження поворотів. З підйомами та спусками - та сама історія. Вони будуть проектуватися під більш гострими кутами, і долати їх на швидкості вище за 50 км/год буде дискомфортно.
Можливості покращення пішохідного простору
Вводиться нове поняття "Пішохідна зона тротуару" – це ділянка тротуару, призначена для безбар’єрного пересування вздовж вулиці.
На ній не допускається встановлення дорожнього огородження, опор, рекламних конструкцій, тимчасових споруд, приямків від люків та дощоприймачів, сходів та ґанків будинків;
Покриття пішохідної зони повинно, за можливості, відрізнятись від покриття інших зон тротуару кольором та/або матеріалом;
Між тротуаром і велосипедною доріжкою – від 0,25 м.
Оновлені норми улаштування острівців безпеки
Не допускається влаштування нерегульованих пішохідних переходів без острівців безпеки на вулицях, які мають 2 і більше смуг руху в одному напрямку;
Острівці безпеки слід влаштовувати на нерегульованих та, за можливості, на регульованих переходах;
Острівець безпеки може влаштовуватись на розділювальній смузі або шляхом звуження смуг руху до 2,75 м.
Нові дороги мають будуватися за новими нормами
За матеріалом АВК