Укрзалізниця забере київську електричку собі - якщо їй за це заплатять півмільярда
"Укрзалізниця" готова за 500 млн гривень забрати міську електричку Києва, яка під управлінням міста функціонує скандально погано, на свій баланс. Але за доплату. "Ми пропонуємо "Київпастрансу" повернути нам ці поїзди і виділити на їх відновлення 500 млн грн - 50 млн грн на кожен", - сказано в заяві.
"Укрзалізниця" хоче забрати міську електричку Києва на свій баланс і інтегрувати її в систему приміських перевезень Kyiv City Express.
Про це йдеться в заяві на сайті УЗ, яку цитує Лівий берег.
Компанія планує провести повне оновлення залізничного приміського сполучення з Києвом і створити якісне приміське залізничне сполучення Київського регіону зі столицею. Міська електричка повинна стати його частиною.
Міська електричка була створена 2011 року. Під неї на баланс "Київпастрансу" передали 10 електропоїздів.
"[Зараз] ситуація критична. Сьогодні, наприклад, через їх незадовільний технічний стан дев'ять рейсів міської електрички скасували. Ми пропонуємо "Київпастрансу" повернути нам ці поїзди і виділити на їх відновлення 500 млн грн - 50 млн грн на кожен. Цих коштів буде достатньо, щоб провести капітальний ремонт з продовженням терміну експлуатації цього рухомого складу. Крім того, фактично це ті кошти, які місто витрачає щорічно на утримання цих поїздів. Подальші витрати і організацію роботи ми беремо на себе", - сказав директор регіональної філії "Південно-Західна залізниця" Роман Веприцький.
За його словами, проєкт Kyiv City Express передбачає модернізацію залізничної мережі й зручне сполучення приміських маршрутів.
"Загальна довжина проєкту буде 343 км, він з'єднає між собою 46 залізничних станції Київського регіону. Зокрема, це Броварський, Білоцерківський, Трипільський і Бориспільський напрямки, які будуть з'єднані міською електричкою", - сказав Веприцький.
В УЗ порахували, що завдяки такій організації залізничного сполучення "Укрзалізниця" зможе щодня перевозити 80 тис. пасажирів, або близько 20 млн пасажирів на рік. Вартість цього проєкту поки що становить кілька мільярдів гривень. "Це повинен бути проєкт із фінансуванням з бюджету Києва і міст-сателітів столиці. Ми успішно запустили бориспільський експрес і розуміємо, що є необхідність повного і якісного оновлення приміського сполучення Київського вузла", - додали в компанії.
Міська електричка в Києві курсує по кільцевому маршруту Дарниця - Київ-Петрівка - Київ-Пасажирський - Дарниця і зупиняється на 15 станціях.