«У Glovo з роботою... погано». Чому протестують кур'єри?
Компанія хоче залишатися "надавачем послуг" без зобов'язань перед працівниками - тоді як в країнах Європи судами її визнано саме роботодавцем. Тих кур'єрів, хто протестує, в Україні "банять" у додатку.
У п’ятницю, 26 липня, під головним офісом Glovo на мітинг зібралися близько ста кур’єрів сервісу, - передає Хмарочос.
Український філіал іспанської компанії Glovo росте чи не найшвидше в Європі. З грудня 2018 року до березня 2019-го капітал компанії зріс вдесятеро.
Мобільний застосунок встановило близько півмільйона людей. У філіалі працює близько 5000 кур’єрів. Однак після першого набору їм змінили умови.
На мітингу київські гловери виступили проти:
* нововведеної системи бонусів, за якої гловер тепер отримує менше при більшому навантаженні
* нульових годин, за яких кур’єр простоює через роботодавця
* відсторонення від роботи, якщо кур’єр скаржиться на умови праці
Мітингувальники вийшли на протест із переліком вимог до Glovo. Серед них:
* система бонусів, яка дозволила б працювати менше 10–14 годин на день
* страхові поліси для кур’єрів
* розблокування «незгодних» гловерів у системі
* пільги на паливо та їжу
* сплата простоїв з вини роботодавця.
Раніше на протесті біля офісу на вулиці Старонаводницькій «гловерів» не впустили всередину посеред робочого дня. Натомість кур’єрам розіслали заяви, в яких компанія відмовилась переглядати введення нижчих зарплат і більшого навантаження.
Для багатьох нова система унеможливлює здійснення доставки як підробітку. Компанія Glovo обіцяє заробіток до 20 тисяч гривень на місяць. Однак ще на першому мітингу гловери пояснили, що насправді це – малоймовірно.
В Італії та Каталонії акції протесту кур’єрів Glovo проходять більш масово. Кілька місяців тому іспанські кур’єри протестували проти політики компанії, що не передбачає страховки для працівників. Тоді приводом стала нічна ДТП, у якій барселонського кур’єра збив сміттєвіз. У Glovo вирішили розробити процес страхування для кур’єрів після розслідування ДТП.
У світі також впроваджують інакше ставлення до кур’єрських платформ з незалежними суб’єктами. Суди в Іспанії та Уельсі визнали їхні відносини «надавачем послуг» трудовими. Головною причиною стало те, що робота проходить за вказівками компанії та на її платформі.