Сайти, що поширюють фейки, заробляють майже чверть мільярда доларів щорічно
Інтернет-ресурси, які поширюють дезінформацію, щорічно заробляють на цьому $235 млн, йдеться у доповіді міжнародної організації The Global Disinformation Index (GDI).
Про це повідомляє the Бабель.
«Згідно з нашою базою даних про щонайменше 20 тисяч дезінформаційних сайтів, [яким] щорічно виплачується чверть мільярда доларів», — йдеться у доповіді. Зазначають, що фінансують їх рекламні агентства, які працюють на відомі бренди, як-от Audi, Honda, American Airlines, OfficeMax тощо
Як виглядають видалені Фейсбуком боти, що стосуються України, і які ЗМІ вони пропагують (СКРІНШОТИ)
Дослідники підкреслюють, що бренди не замислюються над тим, кому вони платять за інтернет-рекламу, а керівництво компаній-замовників зазвичай не інформують про те, на яких сайтах може зʼявитися їхня реклама. Це відбувається тому, що переважна частина онлайн-реклами зараз розміщується за допомогою програмних засобів. «Щоразу, коли ми завантажуємо вебсторінку, відбувається миттєвий аукціон, щоб продати рекламне місце за найвищою ціною», — йдеться в доповіді.
Дослідження базуються на вибірці з понад 1 700 відомих дезінформаційних доменів. За оцінками спеціалістів, технологічний гігант Google обслуговує 70% дезінформаційних сайтів, забезпечуючи 37% їхнього доходу. AppNexus обслуговує 8% майданчиків дезінформації й забезпечує 25% доходу. Серед інших великих гравців на ринку інтернет-послуг, повʼязаних із поширенням дезінформації, — Amazon, Criteo, OpenX, The Rubicon Project і The Trade Desk.
А хто в Україні?
Видалені фейсбуком боти нападали на українських політиків, публікували мемасики та зосереджувались на місцевих новинах. А поширюють їх відомі нам давно агрегатори - znaj.ua та politeka.net.
Вони в топі "зливних бачків" України
149 сторінок, видалених фейсбуком, пов'язані зі znaj.ua та його холдингом, до якого, пише medium, входять: Znaj.ua, Politeka.net:
Ось приклад цього чорного піару - координованого й поширюваного на обох сайтах:
Різні домени мали ті самі айпі-адреси.
Різні адреси реєструвала та сама компанія.
Або ж сторінки брали ті самі меми - й ставили під них різні лінки для різних локальних аудиторій.
Детальніше - на medium (англійською)