Платний в’їзд авто у центр Лондона почистив міське повітря на третину
У Лондоні рівень забруднення повітря, спричинений трафіком, знизився більш ніж на 30% після обмеження в’їзду автомобілів до центральної зони міста, повідомляє
"Хмарочос" з посиланням на звіт Адміністрації Великого Лондона.
Власники легкових автомобілів, які не відповідають стандартам, повинні сплачувати за в’їзд до центру 12,50 фунтів.
У квітні мер Лондона Садік Хан запровадив Зону наднизьких викидів (ULEZ), яка передбачала суворіші обмеження порівняно з попередньою Зону низьких викидів (LEZ), котра функціонувала з 2017 року.
Власники легкових автомобілів, які не відповідають певним екологічним стандартам, повинні сплачувати за в’їзд 12,50 фунтів (майже 400 гривень) на добу. Йдеться про бензинові автівки, які не відповідають стандарту Євро 4, тобто старші 2006 року, а також дизельні, що не дотягують до стандарту Євро 6 – старші 2015 року. З автобусів та вантажівок, які не відповідають Євро 6, стягується 100 фунтів на день.
Згідно зі звітом, протягом шести місяців концентрація оксиду азоту в центрі міста знизилася на 31% (200 тонн), а діоксиду вуглецю – на 4% (9800 тонн) порівняно зі сценарієм без ULEZ.
За півроку кількість транспортних засобів, які відповідають стандартам, знизилася на 77%, а таких, що не відповідають, – на 38%.
У 2016 році близько 40 тисяч передчасних смертей пов’язували з забрудненням повітря в Лондоні. При цьому більш як наполовину забруднення викликають викиди автомобілів.
Рівно за два роки, у жовтні 2021-го, територію ULEZ планують розширити на околиці Лондона.
22 вересня Садік Хан оголосив «днем без автомобілів», перекривши для руху близько 20 кілометрів доріг у центральній частині міста.
Забруднення повітря в Лондоні досягло свого піку у грудні 1952 року, коли місто оповив густий туман. Невдовзі виявилося, що це не звичайний туман, оскільки кількість смертей від респіраторних захворювань стрімко зросла і сягнула 12 тисяч людей – така кількість померла протягом кількох тижнів.
До утворення екологічної катастрофи, яку назвали Великим смогом, призвело опалення вугіллям та заміна трамваїв на автобуси з дизельним двигуном.
Нагадаємо, що в Києві зараз тривають сильні тумани, під час яких датчики фіксують високий рівень забруднення повітря, а кияни скаржаться на кашель, алергічні реакції та утруднення дихання. У матеріалі «Хмарочоса» пояснюється, чи є нинішній туман смогом і чи можна довіряти наявним системам моніторингу якості повітря.