Як міняється забрудненість повітря в Києві впродовж року? Хто винен у забрудненні? (ІНФОГРАФІКА)
Жовтень і листопад - місяці, коли повітря в Києві найбрудніше. Про це йдеться в даних, зібраних швейцарсько-американською компанією AirIQ, котра має однакові датчики в усьому світі. Ми вже писали про те, наскільки насправді - якщо говорити не про одномоментний смог - у середньому брудне повітря в Києві:
Коли розвіється смог. Наскільки справді брудне повітря в Києві (ІНФОГРАФІКА)
Висновок такий, що ми все ж не "третій світ", але й до Європи нам, як казав Подерв'янський, "йти і йти". Середнє забруднення в Києві - "помірне", що не надто добре, але й не катастрофічно.
Оскільки дані збирають постійно, можна побачити також, коли конкретно в Києві найбрудніше й найчистіше повітря.
Одиниця вимірювання - µg/m³ (мікрограмів часточок-забруднювачів на кубометр повітря). Цифри: менше за 10 - рекомендовані цільові покажчики ВООЗ, від 10 до 12 - "добре", понад 12 - "помірний рівень забруднення". Таким чином, "здоровий показник" у Києві - з травня по вересень, а в жовтні середній рівень забруднення різко, вдвічі, зростає.
За останній рік середній рівень забрудення в Києві дуже виріс. Хто винен? Конкретно в Києві, де майже нема великої промисловості й навіть ТЕС долучаються мало - відповідь очевидна й підтверджена владою:
У Києві знову смог? Спасибі приватним авто! (ІНФОГРАФІКА)
Майже 80% забрудення повітря в українській столиці - це автомобілі. Більше того, можна екстраполювати зі світових, які саме автомобілі "долучаються" найсильніше, тим більше, у столиці їх не бракує:
"Джипи" - друга за величиною причина зростання викидів за останні вісім років
Якщо кількість викидів від решти автомобілів у світі падає завдяки розвитку технологій - то мода на джипи спричиняє до збільшення забрудення. На планетарному рівні, якби лише водії "джипів" складали окрему країну - це була б сьома за викидами в атмосферу країна у світі.