Конкурс у Держкіно є лише симптомом: Слуги народу вбили позапартійну державну службу (ТОЧКА ЗОРУ)
Сподіваюся, у вас не було ілюзій, що на конкурсах на найвищі державні посади перемагають найбільш гідні й ефективні кандидати? Звичайно, бувають приємні винятки. Але в цілому після того, як "слуги" "зробили всіх разом" і настав кінець епохи гідності, конкурсна процедура все більше використовується як ширма для протягування своїх людей і провалювання тих, хто не догодив "керівній і спрямовуючій" партії.
Таку думки висловлює Тарас Шамайда, співкоординатор "Простору свободи" - руху добровольців.
Конкурс на голову Держкіно виявився фарсом
Про партію - не образно, а буквально. Нова влада змінила не лише правила призначення на держслужбу, але і склад Комісії вищого корпусу державної служби. Як Ви думаєте, наскільки неупередженою є нова комісія з 5 членів, більшість із яких представляє парламент, уряд і Банкову, а одним із членів є особисто голова партії "Слуга народу" Олександр Корнієнко? Правда ж, у таких членів комісії ні разу нема конфлікту інтересів?
І навіть ті, хто пройшов сито цієї партійно-державної комісії, проходять персональну співбесіду з Зеленським, який за Конституцією не має жодного стосунку до їх призначення. І лише потім уряд призначає "правильного" кандидата.
Ця схема не має нічого спільного з ідеями позапартійної державної служби, заради якої начебто й проводиться конкурсний відбір, а не просто політичні призначення.
Імітація конкурсу в більшості випадків дозволяє владі невимушено вирулювати на "правильні" результати. Але бувають збої, і тоді вони діють грубо й нахабно, як учора, в День Гідності і свободи (правда, символічно?).
Отже, вчора комісія Вищого корпусу державної служби оголосила, що єдина фіналістка конкурсу на посаду голови Держкіно Юлія Сінькевич не пройшла співбесіду. Ну, не може ж і справді очолювати Держкіно людина, яка не має стосунку до "Сватів" чи "95 кварталу".
Це рішення вже спричинило скандал у кінематографічній спільноті. І це добре. Навіть якщо не вдасться припинити цей ганебний цирк, суспільство має принаймні знати, що насправді відбувається. Тим більше, на черзі - призначення керівника Українського інституту національної пам'яті.
Влада спочатку добилася відставки Пилипа Іллєнка та Володимира В'ятровича, які досягли справжнього прориву і високо підняли планку розвитку українського кіно і політики пам'яті відповідно. І ці відставки вже самі по собі свідчили, що цій владі не потрібна якісна українська політка. І вона зробить усе, щоб ці та інші інституції не отримали гідних наступників. Навіть якщо треба буде діяти так грубо, як у випадку з Юлією Сінькевич.
Але Зеленський і Ко мають розуміти, що їхні "перемоги", у т. ч. і кадрові, будуть пірровими. Бо лише згуртують активних людей, які і є рушіями змін, і пришвидшать кінець нинішнього режиму.
Лист на підтримку кандидатки на посаду голови Держкіно Юлії Сінькевич
Президентові України Зеленському В.О.
Прем’єр-міністрові України Гончаруку О.В.
Міністрові культури, молоді та спорту України Бородянському В.В.
Українська кіноіндустрія більше трьох місяців існує без Голови головного виконавчого органу влади у галузі кіноматографії – Державного агентства України з питань кіно. У цих умовах зрив конкурсу на цю посаду Національним агентством України з питань державної служби шкодить українській кіноіндустрії та підриває довіру спільноти до демократичних інститутів.
Ми виступаємо проти непрозорих умов конкурсу та вимагаємо пояснень від Національного агентства України з питань державної служби.
Ми вважаємо, що людина, яка займатиме позицію Голови Державного агентства України з питань кіно, має відповідати наступним критеріям та володіти такими компетенціями та навичками:
– знати і розуміти специфіку процесів кіновиробництва;
– мати доступ до найкращих міжнародних практик кіногалузі в країнах Європи та мати достатньо досвіду і знань для їх адаптації до українських реалій;
– мати досвід створення інституцій;
– вміти розбудовувати та координувати великі команди;
– бути здатним сформулювати та артикулювати візію для такої інституції, як Державне агентство України з питань кіно;
– вільно володіти англійською мовою та бути здатним презентувати діяльність Державного агентства України з питань кіно на міжнародних подіях в Україні та за кордоном.
Ми впевнені, що кандидатка на посаду Голови Державного агентства України з питань кіно Юлія Сінькевич має усі перелічені навички, компетенції та бачення, що довела багаторічною плідною працею на ниві української кіноіндустрії, а також засвідчила у публічній презентації своєї програми під час конкурсу на посаду Голови Держкіно.
Ми вважаємо, що саме Юлія Сінькевич, як єдина кандидатка, яка пройшла у третій тур конкурсу на посаду, має очолити Держкіно, та вимагаємо у Національного агентства України з питань державної служби негайно переглянути результати “співбесіди” і рішення про недопуск Юлії Сінькевич у наступний тур, що було оприлюднене 21.11.2019.