Після Парижа Україна стала на крок ближчою до федералізації (ДОКУМЕНТИ)
Всі вже забули про Париж та переключилися на вбивство Шеремета? Дарма, бо я вам зради принесла, - пише Аля Шандра, яка відстежує всі переговори і зміни в документах, пов'язані з Мінськом.
Офіс президента виправив текст комюніке Нормандського саміту. Спершу оприлюднили неправильну версію.
Залишилося непоміченим, в тому числі й мною, що у французькому комюніке йдеться не про ЗАКОН, а взагалі про всі правові аспекти особливого порядку самоврядування, тобто, особливого статусу ОРДЛО. І про те, що сторони "висловили зацікавленість" його, тобто ОСОБЛИВИЙ СТАТУС, а не закон, зробити постійним. А на сайті Зеленського ще 11 грудня висіла версія про те, що домовилися лише закон зробити постійним.
Ну і що, скажете ви? Яка різниця, закон чи просто порядок? А от для "опочленців" - велика різниця. Вони навіть ультиматум написали, що не будуть виконувати обмін полоненими та перемир'я, поки Зеленський не повісить правильну версію комюніке на сайт.
І о диво! Справді змінили. Станом на зараз, сайт президента вже говорить про те, що Україна висловила зацікавленість у переведенні "всіх правових аспектів особливого порядку місцевого самоврядування" на постійну основу.
Ну й що, скажете ви?
А те, що #SurkovLeaks нам показали, що протягом 2015 року Кремль був гіперстурбованим просуванням змін до української Конституції. А відповідно до впареного Україні під військовим тиском Мінська-2, на який посилається комюніке, правові аспекти особливого статусу ОРДЛО визначаються в двох місцях: в законі про особливий статус, який має бути постійним, і в Конституції України.
А що же саме Кремль хотів впихнути в українську Конституцію? Та багато чого. Наприклад:
• території ОРДЛО мають отримати щось схоже на власні парламенти (представницькі зібрання) та уряди (виконавчі комітети);
• представницьким зібранням надається право затверджувати бюджети ОРДЛО, розробляти та впроваджувати всілякі програми для територій, а також регулювати практично всі сектори, визначати місцеві податки та платежі, надавати російській мові спеціальний статус, ухвалювати рішення з питань транскордонного співробітництва. Крім того, вони можуть звернутися до Конституційного Суду України про визнання українських законів неконституційними, організувати місцеві вибори та референдуми, створювати вільні економічні зони, визначити місцеві податки та платежі;
• виконавчим комітетам надається право представляти ОРДЛО в зовнішньоекономічних відносинах та у відносинах з Києвом, готувати та виконувати програми соціально-економічного розвитку.
• ну і нейтральний статус теж хотів Кремль пропихнути.
А Конституція - це не закон, її так просто не зміниш. Тому у Суркова в 2015 так і працювали в овердрайві, щоби саме там упостійнити свої маріонеткові республіки. Мабуть, зараз там не припиняють відкорковувати шампанське. Адже якщо Зеленському вдалося так легко продавити підписатися під "висловленням інтересу" до постійного особливого статусу, то все інше теж не за горами.
В Парижі Володимир Зеленський сказав, що не допустить федералізації України. Але насправді він став на один крок ближче до неї.
АДП. Тому Зеленський має заявити, що постійний особливий статус ОРДЛО є неприпустимим, і вимагати змінити текст Мінська-2.
Нагадаємо, на офіційному сайті президента виправили переклад комюніке за результатами Нормандської зустрічі 9 грудня в Парижі в частині "заходів з імплементації політичних положень Мінських угод".
Джерело: сайт президента, сайт партії "Опозиційна платформа – За життя"
Було: Сторони висловлюють зацікавленість у досягненні домовленостей у рамках Нормандського формату (Н4) і Тристоронньої контактної групи щодо всіх правових аспектів Закону про особливий порядок місцевого самоврядування (про особливий статус) окремих районів Донецької та Луганської областей – як вказано у Комплексі заходів з виконання Мінських домовленостей від 2015 року – з метою забезпечення його функціонування на постійній основі.
Стало: Сторони висловлюють зацікавленість у досягненні домовленостей у рамках Нормандського формату (Н4) і Тристоронньої контактної групи щодо всіх правових аспектів особливого порядку місцевого самоврядування (особливого статусу) окремих районів Донецької та Луганської областей – як вказано в Комплексі заходів з виконання Мінських домовленостей від 2015 року – з метою забезпечення його функціонування на постійній основі.