Ринок автомобілів у світі падає, й кінця цьому не видно
У 2019 році продажі автівок у світі знову знизилися на більш ніж чотири відсотки – хоча виробники автівок докладали зусиль, аби знайти своїх покупців на ринках, що розвиваються, розповідає CNN у статті "Рецесія продажу авто у світі не виявляє ознак завершення".
За даними аналітиків, минулого року кількість автомобілів, проданих на основних світових ринках, зменшилась до 90,3 мільйона, тоді як у 2018 році продали 94,4 мільйони автівок, а в 2017 – 95,2 мільйонів, - перекладає Хмарочос.
Доки виробники автівок намагаються мінімізувати шкоду від двигуна внутрішнього згоряння, експерти висловлюють припущення, що почався «невблаганний спад» глобального попиту на приватні автомобілі.
За даними Міжнародного валютного фонду, автомобільна промисловість складає 5,7% світової економічної продукції та 8% експорту товарів.
Найбільший удар для виробників автомобілів минулого року припав на Китай, де нині найпотужніший у світі ринок транспортних засобів. Різке уповільнення економічного зростання та усунення податкових пільг при закупівлі електромобілів спричинило падіння попиту.
В Індії, на іншому величезному ринку, куди автовиробники вкладали великі кошти, через кредитну кризу та послаблення економіки споживачі стримувалися від значних покупок.
Прогноз на 2020 рік не набагато оптимістичніший. Міністр промисловості Китаю Мяо Вей заявив, що цей і наступний рік будуть «критичними» для ринку автомобілів, що продажі транспортних засобів у країні не будуть збільшуватися і навіть імовірно знизяться у 2020 році.
Через зменшення попиту на автомобілі у розвинутих містах, які борються із заторами та забрудненням повітря, кількість продажів навряд чи ростиме. Потенційні покупці радше використовуватимуть програми кар-шерингу або громадський транспорт. Але попит у менш розвинених місцевостях, починаючи з 2023 року, зрештою, може викликати нові глобальні рекорди продажів.
При цьому все ще незрозуміло, як вплине на продажі перехід від автомобілів, що працюють на дизелі та бензині, до транспортних засобів на електроенергії. Крім того, тенденція до індивідуального володіння автомобілем може поступово змінитися на парки автономних автомобілів, що надають послугу поїздки на вимогу.
«Автовиробники стикаються з викликами, які означають, що їм доведеться внести зміни в бізнес-моделі вище та поза тим, що вимагає технологічна конфігурація», – заявили дослідники МВФ.